Promiss Promiss
262
BLOG

ZASTRZELMY SIĘ

Promiss Promiss Kultura Obserwuj notkę 7

Na sąsiednim blogu przeczytałam coś, co mnie zastanowiło.

Otóż komentator napisał, że nie istnieje coś takiego jak wspólna świadomość, jest tylko (wg niego) świadomość jednostkowa.

Nie wydaje mi się to prawdą. W każdym razie nie do końca.

Właściwie wydaje mi się to nieprawdą, żeby nie użyć słowa - "kłamstwo" :-)

Gdyby tak było, każdy świadomie zapisywałby swojego życiowego e-booka, a nie jechałby na autopilocie świadomości lub nieświadomości przodków - dalszych lub bliższych.

Gdyby tak było, wszyscy zapluci pisiorzy, lewactwo i kodziarze lub inne zaprogramowane stworzenie, nasłuchawszy się opowieści dziadka, stryjka, naczytawszy ksiąg świętych i nieświętych, nie głosiłoby na salonie świętych lub nieświętych prawd, i w ich imię, nie rozstrzeliwałoby codziennie przy kawie politycznych oponentów.

Obserwuję sobie - tak sobie - poczynania rodziny pewnego pastora.

Żonę jego poznałam zupełnie przypadkiem.

Wyciągam wniosek i się pytam:

Jaka jest jednostkowa świadomość jego żony, a zwłaszcza córek ( skądinąd niezwykle inteligentnych młodych istot, już z doktoratami w tak młodym wieku)?

Jaka?

Skoro dostały gotowca w postacie religii, przekonań, zainteresowań, programów

Robią robotę w imię przekonań ojca z takim zapałem i energią, że z zapartym tchem obserwuję

Robią to z bronią w ręku

Serio, serio...

 

To takie śmieszne jest, kiedy słyszę....

- To jest MÓJ wybór i MOJE przekonanie

Usmiecha się Promiss wtedy i nic nie mówi

No bo czasem mówi...

Z ros pędu

 

 

 

Promiss
O mnie Promiss

Nauczyciel, przewodnik po Lubelszczyźnie, pasjonat turystyki,rozkminiania, pisania, życia. Zachęcam do zawodowego kontaktu - nikt tak Lubelszczyzny nie pokaże jak Promiss :-) 508 093 668 Właścicielka bloga na innej platformie, kiedyś tam - wiele lat, w kategorii - "Absurd". Myślę, że to istotna informacja dla komentujących, zwłaszcza, że czasem wchodzę w konwencję. Ale tylko czasem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura